کاربردهای لیزر پرتوان

کلمه لیزر Laser مخفف (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) بوده و به معنای تقویت نور بوسیله نشر تابشی تحریک شده می باشد.

ورود لیزر به حوزه پزشکی وجراحی تقریبا از سال ۱۹۷۰ بوده است . طی این سال ها به تدریج بر تنوع و کاربردهای لیزر در پزشکی افزوده شده وشاهد پیشرفت های چشمگیری بوده است .

درمان با لیزر پرتوان، یک روش جدید برای مواجهه با بسیاری از عارضه های دردناک می باشد. لیزر درمانی، سلول ها را با وارد کردن انرژی نور لیزر به بافت، تحریک می کند. لیزر پرتوان با قدرت بالا یک روش بدون درد، ایمن و نسبتا عاری از عوارض جانبی می باشد که از آن به عنوان یکی از شیوه های جراحی بسته دیسک کمر و ستون فقرات و همچنین برای رفع درد های عصبی، عضلانی و اسکلتی استفاده می شود. مطالعات زیادی نشان می دهند که لیزردرمانی ، فرایند بهبود یک زخم یا جراحت را تسریع می کند و همین اثر را بر روی درمان درد های عصبی، عضلانی و اسکلتی نیز دارد.

لیزر درمانی
لیزر پرتوان روباتیک آسا

لیزر دایود  M6 آسا (ASA DIODE) که درمطب دکتر رفیعی بکار گرفته می شود از محدود لیزرهای اسکنر رباتیک دنیا با قدرت توانی متوسط بهمراه سه منبع دایود می باشد که به طور همزمان می تواند سطح وسیعی از هدف مورد نظر را با چرخاندن اتوماتیک head دستگاه، تحت درمان قرار دهد.

لیزر درمانی

مزایای لیزر دایود M6 :

• مدت زمان کوتاه عمل در هر جلسه ۳ الی ۱۰ دقیقه می باشد.
    •  تعداد جلسات کم بوده و در بسیاری از بیماران کاهش درد در همان جلسه ی اول کاملا ملموس است. نتایج تحقیقات علمی گواه بر این مسئله است که در جلسات چهارم تا پنجم درد و عملکرد مفاصل تا ۵۰% بهبود می یابد.
    •  بهبودی همزمان التهابات، درد و ورم از اثرات دیگر درمان است.

مشخصه ی بارز M6 کاربردهای متنوع سیستم با استفاده از تعدادی دایود است که به طور همزمان می توان سطح وسیعی از هدف مورد نظر را با چرخاندن اتوماتیک head دستگاه، تحت درمان قرار داد.سیستم چند موجی MLS محصول برجسته ی علم و تجربه ی ۳۰ ساله ی کمپانی ASA در سیر تکاملی لیزرتراپی است. این سیر شامل دایود لیزرهای پیوسته تا پالسی، کم توان تا پرتوان، CO2 تا Nd:YAG،سیستم های چند منظوره و در نهایت سیستم ترکیبی MLS آخرین دستاورد این  روند است.

لیزر MLS یک دستاورد جهانی به حساب می آید که قابلیت درمان تمام آسیب ها، به درد ها و اسپاسم های ماهیچه ای، مفصلی را دارا بوده و همچنین سبب افزایش گردش خون و تمدد اعصاب ماهیچه ای می گردد.

آثار لیزر درمانی بر بدن :

اثر ضد التهاب: نور لیزر باعث تاخیر خون شاهرگی شده و  دستگاه لنف را تحریک به فعالیت بیشتر می کند (مایعات مناطق متورم را خالی می کند).

ضد درد (اثر مسکن). اثر لیزر بر روی سلول های عصبی جلوی انتقال پیام درد به مغز را گرفته و حساسیت عصب را کم تر می کند.

تسریع فرایند ترمیم بافت و رشد سلولی. لیزر درمانی پر توان با نفوذ عمیق در بافت، باعث سرعت بخشیدن به تولید مثل و رشد سلولی می شود.

بهبود عملکرد اعصاب : لیزر به فرایند وصل شدن دوباره ی اعصاب شتاب داده و و دامنه ی پتانسیل عمل را به جهت بهینه سازی فعالیت عضلات، افزایش می دهد.

بهبود فعالیت های عروقی. لیزر درمانی پر توان باعث ایجاد مویرگ های جدید در بافت آسیب دیده شده، فرایند بهبود را سرعت بخشیده، زخم ها را زود تر می بندد و بافت اسکار را کاهش می دهد.

کاهش تشکیل بافت فیبروز. لیزر درمانی با قدرت بالا، تشکیل بافت اسکار ناشی از بریدگی، خراش، سوختگی یا جراحی را کاهش می دهد.

ترمیم سریع تر زخم ها. لیزر درمانی پر توان تولید فیبروبلاست (واحد های سازنده ی کلاژن که در ترمیم زخم مورد نیازند) را تحریک می کند.

دکتر فریده رفیعی ، بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی ، بیماری های اسکلتی عضلانی ، دیسک و ستون فقرات ، نوار عصب نوار عضله

ورزش درمانی ، بیو فیدبک و لیزر درمانی با لیزر پرتوان روباتیک ASA M6 و انجام طب سوزنی وزیبایی در

شیراز بلوار معالی آباد مجتمع تجاری پزشکی اهورا طبقه ۶ واحد ۶۷  تلفن ۷۰-۰۷۱۳۶۳۴۱۲۶۹